Dokumentti | kuvaus, editointi | ohjaus: Niko Airaksinen / Propaganda
”Mahdollisimman lyhyt, ehkä 1 tai max 2 minuuttia” tai ”10-15 sekuntia” ovat sanoja, joita usein kuulen, kun asiakkaan kanssa keskustellaan siitä, mihin mittaan lopullinen mainosvideo tulisi leikata. Napakkuus onkin tärkeää silloin, kun halutaan luoda vaikuttavaa sisältöä, jonka on tarkoitus saada hetkeksi potentiaalisen asiakkaan huomio. Onnistuessaan vaikuttava sisältö luo positiivista mielikuvaa brändistä ja parhaassa tapauksessa saa katsojan jossain vaiheessa tutustumaan lisää mainostettavaan tuotteeseen tai palveluun.
Yleensä ostopäätökseen tarvitaan kuitenkin myös sisältöä, joka saa potentiaalisen asiakkaan vakuuttuneeksi tuotteen tai palvelun ylivertaisuudesta. Sitä enemmän vakuuttavaa sisältöä tarvitaan mitä isompi päätös on kyseessä. Mikä olisi sen isompi, kuin omaan terveyteen liittyvä päätös? Tällaisen päätöksenteon hetkellä videon katsojalla on varmasti aikaa enemmän kuin minuutti tai kaksi.
Olen vuodesta 2016 saakka saanut tehdä potilastarinavideoita Coxalle yhteistyössä Propagandan Niko Airaksisen kanssa. Näissä napakoiksi leikatuissa 2,5 – 3,5 minuuttisissa videoissa ihmiset kertovat oman tarinansa siitä miten ja miksi päätyivät tekonivelleikkaukseen juuri Coxaan ja miten he kokivat prosessin leikkaukseen valmistautumisesta toipumiseen. Tässä muutama video nähtäväksi!